maandag 8 juli 2013

Tips voor mooie armen...

 Ken je dat? Van die bovenarmen die zelfstandig meebewegen als je zwaait? Als dat een reden is om altijd lange mouwen te dragen, wordt het tijd om de armen te trainen. Wees niet bang voor het bodybuilderseffect, ze worden alleen strakker en dus mooier.


STRETCH EN DRAAI (8 keer)
U zit met de benen gestrekt voor ’t lichaam of in kleermakerszit. Houd de rug recht met de schouderbladen laag en de sleutelbeenderen wijd. Maak de afstand tussen de kruin en het stuitje zo lang mogelijk.
De buikspieren zijn aangespannen. Breng uw armen zijwaarts op schouderhoogte met de handpalmen omlaag en de binnenkant van de ellebogen naar voren. Draai vanuit de schouderkoppen de handpalmen naar voren en omhoog, totdat de binnenkant van de ellebogen omhoog wijzen.
Adem uit en reik nu met de vingertoppen zo ver mogelijk zijwaarts.
Adem in en draai vanuit de schouderkoppen de handpalmen naar voren, omlaag en naar achteren, totdat de binnenkant van de ellebogen omlaag wijzen. Adem uit en reik met de vingertoppen zo ver mogelijk zijwaarts. Herhaal dit 8 keer.


ZIJWAARTSE PUSH-UPS (8 keer)
Ga op de zij liggen met de benen opgetrokken, de knieën liggen voor de heupen. De onderste arm ligt met de hand op de taille. De hand van de bovenste arm staat stevig voor de schouder op de grond. Span de buikspieren aan en houd de schouderbladen laag in de rug. Strek tijdens het uitademen de bovenste arm en duw het bovenlichaam van de grond. Adem in, buig de bovenste arm en breng het bovenlichaam gecontroleerd omlaag. Tik met de schouder de grond even aan. Adem uit en strek de arm. Herhaal 8 keer.
TIP: Ga niet ‘hangen’ in de schouder en houd de nek lang


OMGEKEERDE PUSH UPS (8 keer)


Ga zitten met de benen gestrekt voor ’t lichaam. De handen staan achter het lichaam, iets breder dan schouderbreedte, vingers naar voren. Kantel het bekken en houd de rug vlak, de borst naar voren, de sleutelbeenderen wijd en open, de schouderbladen laag in de rug en de nek lang. Til tijdens het uitademen billen en benen van de grond zodat ’t lichaam in één lijn is vanaf de kruin naar de hielen. Haal alle kracht uit de buikspieren. Adem in en buig de armen. Houd het lichaam stil. Adem uit en strek de armen. Herhaal 8 keer.
LET OP: Laat de billen niet zakken en houd de rug recht


BELANGRIJK
  • Houd hoofd en nek ontspannen
  • Houd de sleutel beenderen wijd en open
  • Zet de ademhaling niet vast
  • Houd de rug recht
  • Houd de schouderbladen laag in de rug
  • Houd de buikspieren continu aangespannen

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen